Monday, March 21, 2011

Allah Yang Menyembuhkan...

Salam semua.

Hari ini bermula lagi episod baru dalam kisah pelajar-pelajar selepas seminggu bercuti sekolah.  Diharap semasa cuti yang baru ini dapat kita 'recharge' balik tenaga sehingga kita boleh guna ke tahap yang maksimum. 
Kenapa tajuk di atas macam itu?  Haaa... pagi tadi sempat menonton tv tentang cara-cara menghafal 30 juzuk Al-Quran.  Bolehkah kita?  Jawapan yang sepatutnya ada pada kita ialah insyaAllah... saya boleh lakukan.  Memanglah dalam hati mesti berdetik boleh ke?  Sedangkan surah-surah lazim pun tak terhafal, inikan pula nak hafal satu naskah Al-Quran... MasyaAllah.. mesti boleh..  kalau tidak kenapa ada orang yang boleh hafal Al-Quran...?  Apakan formulanya?  Sepatutnya ayat-ayat Al-Quran itu berlegar-legar sahaja di kepala kita, ini tidak.. lirik-lirik lagu telah memonopoli ruangan dalam kepala..  Bukannya kita tidak tahu Al-quran penyembuh segala penyakit..  Contohnya bila kita sakit kita sering merujuk pada doktor @ jururawat.  Adakah doktor yang menyembuhkan penyakit kita?  Tidak sama sekali... Doktor @ jururawat hanya sekadar merawat berdasarkan teori dan pengalaman mereka sahaja... Yang menyembuhkan sudah pasti Allah swt... Fikir-fikirkanlah...  Bagaimana kita boleh mengaitkan diri kita dengan ayat-ayat Allah...
Selamat meneruskan persekelohan sessi yang baru dengan azam yang baru..  Masih belum terlambat untuk merealisasikan azam-azam  tahun baru anda.. :)

No comments:

Post a Comment